Všeobecné obchodné podmienky

Články /

Všeobecné obchodné podmienky

I. ÚVODNÉ USTANOVENIA

Tieto podmienky používania (ďalej len "Podmienky") sa týkajú používania Portálu a služieb Rezervácia Kontroly a Identifikácia Vozidla, poskytovaných Prevádzkovateľom verejne prostredníctvom Portálu.

Portál je webová stránka www.stkonline.sk, ktorej prevádzkovateľom je Prevádzkovateľ.

Prevádzkovateľ je spoločnosť Webclinic s.r.o., so sídlom Royová 29/A, 831 01 Bratislava, IČO: 46 510 095, DIČ: 2023423193, IČ DPH: SK2023423193, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 78788/B.

Používateľ je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá využíva službu Rezervácia Vozidla a/alebo službu Identifikácia Vozidla, ktoré Používateľom poskytuje Prevádzkovateľ prostredníctvom Portálu.

Poskytovateľ je právnická osoba alebo fyzická osoba-podnikateľ, ktorá prevádzkuje stanicu technickej kontroly, emisnej a technickej kontroly a/alebo kontroly originality vozidiel, a ktorá je zapojená do služby Rezervácia Kontroly.

Služba (spoločne Služby) sú služba Rezervácia Kontroly a služba Identifikácia Vozidla.

Rezervácia Kontroly je digitálna služba poskytovaná Prevádzkovateľom prostredníctvom Portálu za podmienok v Časti A týchto Podmienok.

Identifikácia Vozidla je digitálna služba poskytovaná Prevádzkovateľom prostredníctvom Portálu za podmienok v Časti B týchto Podmienok.

Služba Poskytovateľa je služba technickej kontroly, emisnej a technickej kontroly a/alebo kontroly originality vozidiel poskytovaná Poskytovateľom vo svojej prevádzke.

II. SLUŽBY

Časť A
Rezervácia Kontroly

A.1 Popis Služby

Služba Rezervácia Kontroly umožňuje Používateľovi vytvoriť bezplatnú a záväznú rezerváciu konkrétnej Služby Poskytovateľa v konkrétny deň a čas, podľa dostupnosti termínov konkrétneho Poskytovateľa.

Služba Rezervácia Kontroly začína výberom Poskytovateľa z mapy siete Poskytovateľov zapojených do služby Rezervácia Kontroly dostupnej TU, a to buď priamym výberom Poskytovateľa na mape alebo prostredníctvom vstavaného vyhľadávača v rozsahu podľa lokality, typu Služby Poskytovateľa a typu vozidla.

Po výbere konkrétneho Poskytovateľa sa Používateľovi zobrazí (i) karta Poskytovateľa obsahujúca údaje Poskytovateľa a údaje o Službách Poskytovateľa (Kontaktné údaje, Prevádzková doba, Druhy vozidiel, Druhy kontrol, Benefity prevádzky a Cenník), ktoré Prevádzkovateľovi poskytol Poskytovateľ a (ii) rezervačný formulár.

Prostredníctvom rezervačného formuláru si Používateľ vyberie typ dostupnej Služby Poskytovateľa, dátum a presný čas vykonania Služby Poskytovateľa. Kliknutím na tlačidlo “Rezervovať” Používateľ potvrdí svoj záujem o rezerváciu Služby Poskytovateľa v konkrétny termín.

A.2 Uzatvorenie zmluvy

Zmluva o poskytnutí služby Rezervácia Kontroly je uzatvorená vyplnením evidenčného čísla vozidla (EČV), vo vzťahu ku ktorému sa služba Rezervácia Kontroly poskytuje, vrátane kontaktných údajov Používateľa (v rozsahu názov, resp. meno a priezvisko Používateľa, e-mail a tel. číslo) a opätovným potvrdením rezervácie kliknutím na tlačidlo “Rezervovať.”

Pri rezervácii je Používateľ povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené Používateľom v rezervačnom formulári sú preto pre účely týchto VOP považované za správne, pravdivé a úplné.

O potvrdení rezervácie termínu Služby Poskytovateľa je Používateľ vyrozumený buď bezodkladne e-mailom vygenerovaným Portálom, resp. telefonicky/emailom priamo zo strany Poskytovateľa.

Používateľ nie je oprávnený v rámci používania Portálu používať mechanizmy, nástroje, programové vybavenie alebo postupy, ktoré majú alebo by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku Portálu, bezpečnosť Internetu či ďalších užívateľov Internetu.

V prípade akejkoľvek vady poskytnutia služby Rezervácie Kontroly, t.j. najmä v situácii pokiaľ rezervácia bola vykonaná, ale dotknutý Poskytovateľ sa o nej cez Portál nedozvedel, či v prípade, ak Používateľovi nebol doručený potvrdzovací mail a pod., je Používateľ oprávnený oznámiť túto vadu cez e-mail: info@stkonline.sk, a to do 3 dní od kedy ich zistil, najneskôr do 48 hodín od vtedy kedy bol stanovený termín Služby Poskytovateľa.

A.3 Cena

Služba Rezervácia Kontroly je poskytovaná bezplatne.

Pre vylúčenie pochybností, Služba Rezervácia Kontroly nezahŕňa samotnú Službu Poskytovateľa, cena ktorej je predmetom osobitnej zmluvy medzi Používateľom a Poskytovateľom o poskytnutí Služby Poskytovateľa.

A.4 Práva a povinnosti

Prevádzkovateľ nezodpovedá za platnosť a pravdivosť údajov Poskytovateľa uvedených v karte Poskytovateľa. Informácie o prevádzkovej dobe, benefitoch prevádzky a cenníku si odporúčame vždy vopred overiť u konkrétneho Poskytovateľa.

Konkrétne termíny dostupnosti Služieb Poskytovateľa a ich rozsah (druh kontroly, druh vozidla) poskytuje Prevádzkovateľovi Poskytovateľ. Za dostupnosť Služieb Poskytovateľa v konkrétnom rozsahu a v konkrétnom termíne zodpovedá Poskytovateľ.

Zmena rezervácie vytvorenej prostredníctvom služby Rezervácia Kontroly je možná iba po dohode Používateľa s Poskytovateľom.

V prípade zmeny alebo zrušenia rezervácie v čase za menej ako 24 hodín alebo ak sa Používateľ na ním rezervovaný termín nedostaví, Prevádzkovateľ má nárok na náhradu škody v rozsahu 100% ceny Služby Poskytovateľa, ktorá bola predmetom rezervácie. Prevádzkovateľ je zároveň oprávnený tomuto Používateľovi neposkytnúť v budúcnosti službu Rezervácia Kontroly, resp. zablokovať budúci prístup tohto Používateľa k službe Rezervácia Kontroly.

Prevádzkovateľ je oprávnený požiadať Používateľa o poskytnutie spätnej väzby vo vzťahu k poskytnutej Službe Poskytovateľa a o zhodnotenie skúsenosti Používateľa s poskytnutou Službou Poskytovateľa a/alebo samotným Poskytovateľom. Súhlasom s týmito Podmienkami Používateľ udeľuje Prevádzkovateľovi svoj bezvýhradný súhlas s uverejnením hodnotenia Používateľa podľa predchádzajúcej vety na Portáli, sociálnych sieťach, aplikáciách, vrátane jeho využitia v reklamných materiáloch Prevádzkovateľa, či v rámci marketingovej spolupráce s obchodnými partnermi Prevádzkovateľa. Na účely predmetného hodnotenia sa Prevádzkovateľ zaväzuje každé hodnotenie anonymizovať, s výnimkou mena Používateľa, pod ktorým možno hodnotenie uverejňovať.

Časť B
Identifikácia Vozidla

B.1 Popis Služby

Prostredníctvom služby Identifikácie Vozidla Prevádzkovateľ poskytuje Používateľovi informácie o konkrétnom vozidle vo vopred vymedzenom rozsahu, na základe Používateľom zadaného EČV motorového vozidla alebo výrobného identifikačného čísla motorového vozidla (VIN).

Po zadaní EČV alebo VIN motorového vozidla je Používateľovi Portálom vygenerovaný zoznam agregovaných údajov o vozidle, vrátane základného opisu vozidla (značka a model vozidla) spolu s údajmi o platnosti technickej a emisnej kontroly vyhľadávaného vozidla, a údajmi o poslednej vykonanej technickej a emisnej kontrole vyhľadávaného vozidla (ďalej len "Základné informácie”). Základné informácie sú Používateľovi poskytnuté bezplatne.

Súčasťou zoznamu agregovaných údajov o vyhľadávanom vozidle je prehľad doplňujúcich informácií v nasledovných kategóriách, vrátane informácie o ich dostupnosti vo vzťahu ku konkrétnemu vozidlu:

  • Držiteľ, pôvod a vek
  • Hodnotenie AI
  • Technické parametre
  • Technický preukaz vozidla
  • Záložné právo a blokácia
  • Overenie odcudzených vozidiel
  • Ocenenie vozidla
  • Sériová výbava
  • Príplatková výbava
  • Cena vozidla
    (ďalej len "Doplňujúce informácie”)

Doplňujúce informácie sú súčasťou spoplatnenej časti služby Identifikácia Vozidla. Všetky Doplňujúce informácie obsiahnuté v spoplatnenej časti služby Identifikácia Vozidla sú označené znakom zámku a popisom “Dostupné po platbe.”

Doplňujúce informácie sú poskytované v dvoch spoplatnených balíkoch:

a) Základná identifikácia, ktoré tvoria nasledovné kategórie údajov o vozidle:

  • Držiteľ, pôvod a vek
  • Hodnotenie AI
  • Technické parametre
  • Technický preukaz vozidla
  • Záložné právo a blokácia
  • Overenie odcudzených vozidiel

b) Rozšírená identifikácia, ktoré tvoria údaje poskytované v Základnej identifikácii, vrátane nasledovných kategórií údajov o vozidle:

  • Ocenenie vozidla
  • Sériová výbava
  • Príplatková výbava
  • Cena vozidla

Informácia poskytované v rámci služby Identifikácia Vozidla tvoria údaje o motorových vozidlách získané z verejných a neverejných registrov dostupných v Slovenskej republike a zahraničí, vrátane údajov vygenerovaných umelou inteligenciou v spolupráci so spoločnosťou OpenAI.

B.2 Uzatvorenie zmluvy

Úhradou ceny za službu Identifikácia Vozidla dochádza k uzatvoreniu zmluvy s digitálnym plnením podľa ust. § 852a Občianskeho zákonníka medzi Poskytovateľom a Prevádzkovateľom. Dodaním výpisu Doplňujúcich informácií Poskytovateľovi dochádza k dodaniu digitálneho plnenia.

Po výbere balíka Doplňujúcich informácií (Základná identifikácia alebo Rozšírené identifikácia) a úhrade ceny Používateľom:

a) Ak bola cena uhradená platobnou kartou, Portál bezodkladne (najneskôr do 24 hodín) vygeneruje výpis Doplňujúcich informácií v rozsahu podľa balíka zakúpeného Používateľom a tento zašle na email Užívateľa

b) Ak bola cena uhradená prostredníctvom SMS, Užívateľ obratom obdrží vo forme SMS prístupový kód k výsledku služby Identifikácia Vozidla; po zadaní prístupového kódu je Užívateľovi vygenerovaný výpis Doplňujúcich informácií priamo na Portáli

Bez ohľadu na spôsob platby, výpis Doplňujúcich informácií bude Užívateľovi zároveň sprístupnený na Portáli, prístupný cez e-mailový odkaz (resp. cez prístupový kód v prípade SMS platby) po dobu najmenej 6 mesiacov.

B.3 Cena

Cena za Doplňujúce informácie vychádza z aktuálneho cenníka Prevádzkovateľa dostupného TU.

Aktuálna cena za Doplňujúce informácie je Používateľovi zobrazená po kliknutí na tlačidlo “Odomknúť vozidlo” na konci zoznamu agregovaných údajov o vozidle vygenerovaných Portálom, a to v závislosti od typu a dostupnosti Doplňujúcich informácií.

Cenu možno uhradiť platobnou kartou alebo prostredníctvom SMS.

B.4 Ďalšie ustanovenia

Rozsah údajov o konkrétnom vozidle je vždy individuálny, v závislosti od ich dostupnosti vo verejných a neverejných registroch. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo jednostranne upravovať rozsah údajov v jednotlivých kategóriách Doplňujúcich informácií.

Údaje poskytované v rámci služby Identifikácia Vozidla sú výslovne informatívneho charakteru. Digitálny obsah vygenerovaný v rámci služby Identifikácia Vozidla nie je možné použiť na právne účely.

 

III. INFORMÁCIE O FUNKČNOSTI A KOMPATIBILITE

Správna funkčnosť Služieb vyžaduje plnú podporu Javascriptu v zariadení Používateľa. Na užívanie Služieb je kompatibilný ktorýkoľvek z trojice najpoužívanejších internetových prehliadačov (Chrome, Firefox, Safari).

Používateľ berie na vedomie, že riadnu funkčnosť Služieb môže ovplyvňovať užívanie  doplnkov a rozšírení internetového prehliadača tretích strán nainštalovaných v prehliadači Používateľa (blokovanie reklám, obsahu, antivírusová ochrana atď.). Pri užívaní Služieb odporúčame pozastaviť užívanie akýchkoľvek rozšírení a doplnkov internetového prehliadača poskytovaných tretími stranami.

V prípade akýchkoľvek porúch Služieb nás, prosím, neváhajte kontaktovať na: info@stkonline.sk

 

IV. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Uzatvorením zmluvy o poskytnutí Služby Používateľ udeľuje svoj výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Upozorňujeme, že vzhľadom k obsahu Služieb, ktorým je digitálne plnenie, Používateľ uzatvorením zmluvy o poskytnutí Služby a súhlasom podľa predchádzajúcej vety stráca právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy a vrátenie peňazí.

Odstúpenie od zmluvy o poskytnutí Služby je možné iba za predpokladu, že zo strany Prevádzkovateľa ešte nedošlo k poskytnutiu Služby Používateľovi, t. j. poskytnutiu digitálneho plnenia v rámci Služby a/alebo v prípadoch zodpovednosti Prevádzkovateľa za vady Služby (viď čl. V týchto Podmienok).

 

V. ZODPOVEDNOSŤ  ZA VADY A ŠKODU

Používateľ sa zaväzuje využívať Služby v súlade s týmito Podmienkami, nepoužívať systémy a softvérové či hardvérové prvky, ktorými by mohlo dôjsť k narušeniu Portálu a jeho funkčnosti a vzniku škody.

Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť nepretržitú funkčnosť Portálu a Služieb. Za porušenie povinnosti zabezpečiť funkčnosť Portálu a/alebo Služieb sa považuje, ak dôjde k výpadku systému, v dôsledku ktorého nebolo možné k Službe pristupovať po dobu viac ako 48 hodín. V prípade plánovanej technickej údržby sa Prevádzkovateľ zaväzuje o dočasnej odstávke Portálu a/alebo Služieb informovať Používateľom na hlavnej stránke Portálu aspoň 24 hodín vopred.

Prevádzkovateľ nezodpovedá za:

  • škodu v súvislosti s nedovoleným alebo nesprávnym používaním Portálu Používateľom,
  • škodu spôsobenú uvedením nesprávnych, nedovolených a nevhodných údajov zo strany Používateľa,
  • škodu spôsobenú uvedením nesprávnych vyhľadávacích kritérií zo strany Používateľa,
  • škodu spôsobenú používaním napadnutých systémov vírusmi a inými škodlivými softvérmi zo strany Používateľa,
  • škodu spôsobenú poskytnutím prihlasovacích údajov a prístupových kódov tretej osobe zo strany Používateľa,
  • škodu spôsobenú použitím zariadenia nespĺňa štandardné technické parametre,
  • škodu spôsobenú z dôvodu vyššej moci,
  • škodu spôsobenú porušením povinnosti Používateľa,
  • obsah údajov vygenerovaných v rámci Služieb, prípadne za ich neexistenciu, nedostupnosť, nedispozíciu,
  • správnosť či chybovosť, alebo
  • škodu spôsobenú zneužitím prístupu Používateľa.

Zodpovednosť za vady poskytnutých Služieb sa spravuje ustanoveniami § 852g a nasl. Občianskeho zákonníka.

Prevádzkovateľ zodpovedá za vady, ktoré má Služba v čase jej poskytnutia a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jej poskytnutia. Za vady Služby, ku ktorým došlo v súvislosti s užívaním softvéru tretích strán pri jej poskytnutí, Prevádzkovateľ nezodpovedá.

Prevádzkovateľ nezodpovedá za nesprávnosť údajov poskytnutých v rámci Služby, ak ide o údaje ktoré boli Prevádzkovateľovi poskytnuté automatizovaným spôsobom z databáz tretích osôb, resp. priamo tretími osobami, a o ktorých nesprávnosti sa nemal možnosť dozvedieť.

Ak ide o vadu Služieb, za ktorú zodpovedá Prevádzkovateľ, Používateľ má právo na odstránenie vady, právo na primeranú zľavu z ceny Služby, alebo právo odstúpiť od zmluvy a na vrátenie uhradenej ceny Služby. Používateľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy a požadovať vrátenie uhradenej ceny Služby ak je vada Služby zanedbateľná.

Na uplatnenie reklamácie vád Služieb možno využiť e-mailovú adresu, resp. telefonický kontakt Prevádzkovateľa uvedené v časti VIII. týchto Podmienok.

Po obdržaní reklamácie Používateľa Prevádzkovateľ bezodkladne poskytne Používateľovi písomné potvrdenie (e-mailom na e-mailovú adresu Používateľa) o vytknutí vady, v ktorom uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni (nie dlhšiu ako 30 dní od vytknutia vady), resp. dôvody odmietnutia reklamácie Používateľa.

Prevádzkovateľ odstráni vadu Služby v primeranej lehote po tom, čo Používateľa vytkol vadu, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí Používateľovi s ohľadom na povahu a účel Služby. Prevádzkovateľ je oprávnený odstránenie vady odmietnuť, ak odstránenie vady nie je možné alebo ak by mu spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu Služby a závažnosť vady Služby.
Používateľ má nárok na zľavu z ceny Služby alebo od zmluvy o poskytnutí Služby odstúpiť ak:

  • odstránenie vady nie je možné alebo by spôsobilo Prevádzkovateľovi neprimerané náklady,
  • Ide o odstrániteľnú vadu, ktorú Prevádzkovateľ neodstránil v primeranej lehote po jej vytknutí Používateľom
  • Služba má rovnakú vadu napriek snahe Prevádzkovateľa vadu odstrániť,
  • vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje právo Používateľa na okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy, alebo
  • Prevádzkovateľ vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Používateľa.

Prevádzkovateľ vyplatí Používateľovi zľavu z ceny do 14 dní od uplatnenia práva Používateľa na zľavu z ceny rovnakým spôsobom, aký Používateľ použil pri zaplatení ceny, ak Používateľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Prevádzkovateľ.

Po odstúpení od zmluvy je Používateľ povinný zdržať sa užívania Služby (jej výsledkov) a jeho poskytovania tretím osobám a akékoľvek výsledky užívania Služby, ktorými disponuje, bezodkladne zlikvidovať.

Po odstúpení od zmluvy je Prevádzkovateľ oprávnený zamedziť Používateľovi prístup k poskytnutým Službám.
V prípade nevybavenia alebo odmietnutia reklamácie vady Služby Prevádzkovateľom má Používateľ, v súlade so zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať žiadosť o nápravu subjektu alternatívneho riešenia sporu, Slovenskej obchodnej inšpekcii, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, webové sídlo: www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

 

VI. BEZPEČNOSŤ A OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Prevádzkovateľ prehlasuje, že všetky osobné údaje sú dôverné a sú použité výhradne na účely poskytnutia Služieb. Všetky osobné údaje poskytované Prevádzkovateľovi dobrovoľne, sú zhromažďované, spracovávané a archivované v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa ruší smernica 95/46/ES (Nariadenie GDPR), zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, a právnym poriadkom Slovenskej republiky.

Nakladanie s osobnými údajmi Používateľa sa spravuje Zásadami osobných údajov Prevádzkovateľa dostupnými TU.

 

VII. OCHRANA AUTORSKÝCH PRÁV

Používateľ  berie na vedomie, že texty, fotografie, grafické diela, počítačové programy a ďalšie prvky, ktoré sú súčasťou obsahu Portálu alebo sú dostupné v rámci Služieb môžu byť jednotlivo a/alebo ako celok chránené autorským právom Prevádzkovateľa alebo tretích osôb (ďalej spoločne len ako „autorské diela“). Databázy dostupné v rámci Portálu alebo Služieb sú ďalej chránené zvláštnym právom zriaďovateľa databázy.

Použitie autorských diel vo forme ich rozmnožovania (kopírovania) za účelom dosiahnutia priameho alebo nepriameho hospodárskeho alebo obchodného prospechu a ďalej ich použitie vo forme rozširovania, požičiavania, vystavovania či zverejňovania diela verejnosti (vrátane zverejňovania verejnosti prostredníctvom internetu), či vo forme neoprávneného použitia databázy, sa zakazuje.

 

VIII. ÚDAJE PREVÁDZKOVATEĽA

Webclinic s.r.o.
Royová 29/A
831 01 Bratislava
IČO: 46 510 095
DIČ: 2023423193
IČ DPH: SK2023423193

Obchodná spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 78788/B

Kontaktné údaje na uplatňovanie reklamácií Služieb:

E-mail: info@stkonline.sk

 

IX. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Využívaním Služieb Používateľ vyjadruje svoj súhlas s týmito Podmienkami.

Právne vzťahy týmito Podmienkami výslovne neupravené sa riadia ustanoveniami právnych predpisov Slovenskej republiky.

Od týchto Podmienok je možné odchýliť sa iba s výslovným súhlasom zmluvných strán.

V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto Podmienok je alebo sa stane neplatným, neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení. Prevádzkovateľ sa v takomto prípade zaväzuje bez zbytočného odkladu nahradiť dotknuté ustanovenie novým platným ustanovením, ktorého obsah bude v čo najväčšej miere plniť účel pôvodného ustanovenia.

Tieto Podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 24.9.2024.


24.9.2024 / stkonline.sk